Saskia

Tijdens mijn opleiding tot Onderwijzeres ontwikkelde ik een bijzondere interesse in de mogelijkheden om kinderen met specifieke onderwijsbehoeften te begeleiden. Na het behalen van mijn diploma's Licentiaat en Aggregaat Logopedische en audiologische wetenschappen aan de KULeuven, verwierf ik gedurende 17 jaar als lector van de Lerarenopleiding (KHLeuven, later UCLL) een stevige wetenschappelijke kennis in het domein van Leerzorg/Leerproblemen/Passend onderwijs. Om de band met de praktijk van het lager onderwijs te behouden en te versterken, begeleidde ik daarnaast ook verschillende verrijkingsklassen. Die ervaring op het terrein heeft mijn overtuiging van de noodzaak voor de oprichting van SPRING-STOF gevoed. Cognitief begaafde familieleden en kennissen zijn een drijfkracht om met deze doelgroep aan de slag te gaan. Binnen het initiatief van het Ministerie van Onderwijs "Voorbeeldscholen voor de begeleiding van Cognitief Sterk Functionerende Leerlingen" leidde ik 2 Lerende Netwerken met telkens 20 basisscholen. Nu werk ik aan het project TH!NK bij expertisecentrum Talent KU Leuven. Zo verweef ik de theorie en de praktijk met elkaar en bouw ik actief mee aan de positieve evolutie van aandacht voor deze kinderen en jongeren in het Vlaamse onderwijs. 


Ik ben samen met Kim de oprichter en drijvende kracht achter SPRING-STOF en geef les in de jaartrajecten OMNIA, wiskunde en de eerste graad van de middelbare school.

Share by: