Traject voor kleuters

Inhoud en doelstellingen

In deze lessen gaan we elke week aan de slag met een ander project. We werken vaak samen, soms individueel.


Door een gevarieerd aanbod leren de kinderen nieuwe talenten ontdekken en krijgen ze kansen om te groeien in een breed scala aan vaardigheden.


Met dit traject zetten we sterk in op mindset, samenwerken, doorzetten, omgaan met frustraties ...


We werken rond de verschillende denkvaardigheden (Sternberg) : praktisch, analytisch en creatief denken.


Als leidraad gebruiken we de 7 uitdagingen van onderwijs aan cognitief getalenteerde leerlingen van Tijl Koenderink.


Voorbeelden van projecten zijn: programmeren, knikkerbanen bouwen, filosoferen, experimenteren met elektriciteit ...


Vereisten voor deelname

Kleuters uit de 2e en 3e kleuterklas zijn welkom in dit traject.


Om te kunnen deelnemen moeten de kleuters volgende executieve vaardigheden bezitten:

- een taakspanning hebben van min. 15 minuten

- bereid zijn tot samenwerken


Kinderen moeten leeftijdsadequaat kunnen deelnemen aan een groepstraject.


We vragen - ook voor kleuters - een toelating van de school. 


Share by: